✔️ Tips voor een stabiele bloedsuikerspiegel

Suikerpieken; je hebt er vast weleens over gehoord. Het principe werkt heel simpel: als je iets eet stijgt je bloedsuikerspiegel, doordat de suikers uit je voeding in je bloedbaan terechtkomen. En hoe meer suikers je eet, hoe hoger de piek is. Het klinkt in eerst instantie misschien wat onschuldig, maar dat is het niet. Want als je bloedsuikerspiegel veel pieken en dalen kent, kan dit vervelende gevolgen hebben voor je gezondheid. Dat moeten we dus voorkomen! Gelukkig zijn er veel goede tips om die genoemde schommelingen tegen te gaan. Deze delen we hieronder met je.
 

Effectieve leefregels waarmee je jouw bloedsuiker stabiel houdt

1. Vermijd kunstmatig gezoete drankjes en alle pakjes en zakjes

Eet in plaats daarvan voeding die je bloedsuikerspiegel niet zo laat pieken, zoals groenten, (vezelrijk) fruit, gezonde vetten, eiwitten en tarwevrije granen zoals quinoa.
 

2. Nuttig langzame koolhydraten

Voor je bloedsuikerspiegel is het belangrijk om de juiste koolhydraten tot je te nemen. Maar wat zijn nou goede koolhydraten? Het gaat ook hier met name om groenten, fruit en tarwevrije granen. In die voeding zitten natuurlijke suikers die langzaam in je bloed opgenomen worden, en daardoor geen pieken veroorzaken.
 

3. Eet langzaam en neem kleine hapjes

Een andere tip om je bloedsuiker stabiel te houden en suikerpieken te voorkomen, is langzamer te eten én kleinere hapjes te nemen. Dat moet vast lukken, want waar voeding waarop je nauwelijks hoeft te kauwen vaak tot de snelle koolhydraten behoort, is voeding waar je goed op moet kauwen vaak juist op langzame koolhydraten gebaseerd. Flink kauwen dus!
 

4. Zorg dat je voldoende eet

Een hongergevoel zorgt ervoor dat je jezelf minder goed in bedwang kan houden. Hierdoor werk je vaak gedachteloos te veel en te snel (en vaak ongezonde) voeding naar binnen. En dát leidt tot suikerpieken, extra insuline en de opslag van lichaamsvet. Plan daarom vooruit en zorg dat je meerdere keren per dag een goed samengestelde maaltijd met de juiste koolhydraten, eiwitten en vetten eet. Het is een kwestie van plannen…
 

5. Beweeg voldoende

Beweging is altijd goed. Vooral nadat je gegeten hebt, want het bevordert je spijsvertering en helpt ook nog eens om je bloedsuiker stabiel te houden. Wát je doet maakt niet uit. Of je nou gaat wandelen, fietsen of dansen, iedere vorm van beweging is er één.

 

Hulp nodig bij het stabiliseren van je bloedsuikerspiegel?

Ons team van voedingsdeskundigen helpt je graag! Ze weten immers als geen ander wat jouw lichaam nodig heeft voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Met een voedingsschema op maat dragen we zorg voor een gezond voedingspatroon, zónder suikerpieken en -dalen.

Waar wacht je nog op? Trek aan de bel door hieronder je contactgegevens in te vullen. Dan helpen wij je vervolgens uit de brand met een telefoontje jouw kant op. Samen plannen we een vrijblijvend en kosteloos intakegesprek in, waarin we kennismaken met elkaar en jouw huidige voedingspatroon. Klinkt als een strak plan, toch?

  • * velden zijn verplicht.

Maak kennis met ons door een Gratis Proefweek

Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat je misschien eerst wilt kijken of het bevalt. Vandaar dat wij een gratis proefweek aanbieden. Op deze manier kun je ongedwongen en vrijblijvend kennis maken met één van onze personal trainers. Vul onderstaand formulier compleet in om in contact te komen. Je maakt in deze week o.a. kennis met jouw personal trainer en krijgt een gratis intake met advies én metingen.

Vind jouw vestiging & ontvang een gratis proefweek!

Naar de 80 vestigingen binnen Nederland!

Laat je inspireren

Klantervaringen ✔️

Mijn levensstijl is nu compleet anders. Ik beweeg meer, eet gezond en voel me veel energieker!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen ✔️

Mijn lichamelijke klachten zijn helemaal verdwenen en ik voel me weer topfit!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen ✔️

In 7 maanden bij PFN ben ik 19 kg lichter, fitter, leniger, heb ik maatje 42 (was 46) en eet ik nog steeds lekker!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen ✔️

Ik ben rond de 20 kilo afgevallen, maar dat is nog niet alles: ik heb weer zoveel energie gekregen

lees meer klantervaringen

Klantervaringen ✔️

De lessen die ik het afgelopen jaar geleerd heb zijn voor de rest van mijn leven. Ik weet dat ik mijn doel kan bereiken

lees meer klantervaringen

Onze Awards

De personal trainers van Personal Fitness Nederland hebben vijf jaar op rij de Beste Personal Trainer Award gewonnen!

Best personal trainer awards

Tevredenheid Personal Fitness Nederland

Dit cijfer is gebaseerd op beoordeling van onze leden, die hun ervaring hebben gedeeld.

9,2
Sitemap Cookies Privacy Disclaimer Informatiecentrum