Al meer dan 19.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

25 kilo afvallen: met deze 5 tips behaal jij je doel!

25 kilo afvallen: met deze 5 tips behaal jij je doel!

Je bent er klaar mee! Met je overgewicht, het jojoën en de onzekerheid en lichamelijke klachten die hiermee gepaard gaan. Het roer moet om. Als jij het voor het zeggen hebt het liefst vandaag nog. 25 kilo afvallen; dát is jouw stip op de horizon! En daar dragen wij van Personal Fitness Nederland maar al te graag ons steentje aan bij. Met onze tips helpen we je op weg naar een nieuwe en gezonde levensstijl. Zo krijg je niet alleen een gezond gewicht, je behoudt het in de toekomst ook. Binnen de kortste keren bruis jij weer van de energie en geniet je volop van het leven. Dus… waar wacht je nog op? Lees snel verder en neem onze 5 tips voor het behalen van jouw doel – 25 kilo afvallen – ter harte. Het gaat je helpen. Én het gaat je lukken. Daar zijn wij van overtuigd!

1. Eet voldoende en gezond

Je volgde een detoxkuur, evenals een crash-, vetarm- en keto-dieet. Maar helaas pindakaas: zonder resultaat. Je probeerde verschillende repen, pillen, sappen en shakes uit. Maar hoe graag je het ook wilde, ook daarmee viel je onder aan de streep geen kilo af. Niet zo gek, want juist een gefaseerde, verantwoorde aanpak is cruciaal in jouw strijd tegen de kilo’s. Ons advies? Eet gezond, gevarieerd, regelmatig en voldoende. Door je bijvoorbeeld aan de Schijf van Vijf te houden. Zo weet je zeker dat je lichaam de juiste voeding binnenkrijgt. De schijf is namelijk verdeeld in 5 vakken. Door dagelijks voor producten uit al die verschillende categorieën te kiezen, eet je voedingsmiddelen die passen bij een gezond voedingspatroon. Je kunt eindeloos variëren. Met groente en fruit, volkoren graanproducten en ingrediënten als vis, peulvruchten, vlees, eieren, noten en zuivel. Kortom: de keuze is reuze!

2. Drink voldoende water

Wil je 25 kilo afvallen, drink dan minstens 2 liter water per dag. Dat is ontzettend belangrijk, want water is de voornaamste bron van energie voor al je lichamelijke functies. Hoe je dit het beste aanpakt? We delen wat tips met je:

  • Drink je eerste glas in de ochtend, direct na het douchen. Wil je jouw stofwisseling een boost geven? Neem dan een glas halflauw water met het sap van een uitgeperste citroen.
  • Schaf een grote fles aan en neem deze de hele dag met je mee. En spreek met jezelf af dat deze aan het einde van de (werk)dag leeg moet zijn.
  • Schenk na iedere toiletbeurt een glas water voor jezelf in.
  • Kopje koffie? Lekker. Maar pak er ook een glaasje water bij.

3. Zorg voor voldoende slaap

Goed: je let op je eten en drinkt genoeg water. En nu? Goed slapen! Wan een goede nachtrust is belangrijker voor je gewichtsverlies dan je waarschijnlijk in eerste instantie denkt. Als je elke doordeweekse dag 30 minuten aan slaap verliest, vertraagt je stofwisseling namelijk. En dat leidt tot gewichtstoename. Plus: als je langer wakker bent, heb je van nature meer zin in middernachtelijke tripjes naar de koelkast. En dat helpt natuurlijk niet bij het behalen van jouw gestelde doel van 25 kilo afvallen! Zorg dus voor een juist slaapritme. Met vaste in- en uitbedtijden. Zo word je beloond met voldoende energie. En die kun je wel gebruiken in jouw race tegen de kilo’s.

4. Blijf positief en coach jezelf mentaal

Hóé kan ik 25 kilo afvallen? We horen het je denken. Het feit dat deze vraag door je hoofd spookt, betekent dat je op een punt in je leven bent beland waarop je echt iets aan jouw levensstijl, gewicht en beweegpatroon wilt doen. En dat is – zonder nog maar íets ondernomen te hebben – een hele belangrijke eerste stap. Het betekent namelijk dat de wil om te veranderen er is. En motivatie en sterk in je schoenen staan zijn cruciaal om jouw doel te behalen. Want eerlijk, is eerlijk: het zal echt niet altijd even makkelijk zijn. Er komen momenten waarop je zin in ongezond voedsel hebt. Probeer dan alert te zijn. Je hebt een missie die je wilt volbrengen, en die chocoladereep of zak chips helpt daar niet bij. Motivatie wél. Richt je op dat wat je wilt bereiken. Op het leven dat je wilt leiden, de persoon die je wilt zijn en het voorbeeld dat je wilt stellen voor je familie en vrienden om je heen. Blijf jezelf dus mentaal coachen en focus op jouw einddoelstelling. Door jezelf er nog eens extra aan te herinneren waarnaar je op weg bent bijvoorbeeld.

5. Kom in beweging!

Alle calorieën die je binnenkrijgt en niet omzet in energie, worden omgezet in vet. Wil je 25 kilo afvallen? En verlang je naar een slanker, fitter en sterker lichaam? Dan is aan de slag gaan met bewegen dus essentieel. Ons advies? Beweeg ten minste 3 keer per week. Dat klinkt misschien heel eenvoudig, maar met een hectische baan en een druk sociaal leven vraagt het wel degelijk om discipline. Maak bewegen daarom onderdeel van je dagelijkse bezigheden. Zodat het een gewoonte of routine wordt. Leer jezelf bijvoorbeeld aan om standaard de trap te pakken als je ergens bent; laat de lift links liggen. Loop 1 keer per week naar de supermarkt. Heb je een belafspraak of pauze? Ga dan een blokje om. En pak de fiets naar je werk in plaats van de auto of het openbaar vervoer. Geloof ons: het zit ‘m echt in deze kleine dingen.

Tijdelijke actie: gratis proefweek

Je leest het: 25 kilo afvallen is niet niks. Er komt het nodige bij kijken. Kun jij wel wat hulp gebruiken? Weet dan dat wij van Personal Fitness Nederland altijd voor je klaarstaan. Met onze complete Fit for Life-aanpak bereikten reeds duizenden anderen hun doelen. Variërend van 15 tot 20 of 25 kilo afvallen. Diegenen die wij hielpen gaan nu vol zelfvertrouwen en gelukkiger dan ooit tevoren door het leven. En dat gunnen we jou ook! We hebben dan ook goed nieuws: je mag tijdelijk onze werkwijze een week uitproberen. Gratis, geheel vrijblijvend en zónder addertjes onder het gras. Let wel: deze actie is voor een beperkt aantal personen geldig, dus VOL = VOL.

Gratis Proefweek

25 kilo afvallen

25 kilo afvallen is een hele opgave en vergt veel doorzettingsvermogen. Maar met onze persoonlijke programma’s en trainingen is niets onmogelijk. Bij Personal Fitness Nederland bieden we op maat gemaakte totaalpakketten aan, waarbij het niet alleen om zoveel mogelijk calorieën verbranden draait. We kijken veel verder dan dat. Voeding en mental coaching is net zo belangrijk voor het afvallen van 25 kilo. Bovendien begeleiden we jou altijd persoonlijk. Wij dagen uit, wij motiveren en wij inspireren. Dankzij deze werkwijze bieden we een honderd procent resultaatgarantie.

Hoe 25 kilo afvallen?

Hiervoor leggen we met elkaar een stevig fundament. Het fundament bestaat uit een plan van aanpak, dat we baseren op jouw persoonlijke doel(en). In dit geval: 25 kilo afvallen. Bij het samenstellen van dit plan van aanpak doe je ook een gratis intake en gezondheidscheck. Het plan van aanpak spitsen we toe op de volgende drie pijlers:

  • Voeding
  • Beweging
  • Mindset en Coaching

 

Wij vinden deze drie elementen cruciaal voor onze totaalaanpak. Zonder deze drie elementen kun je niet op een gezonde en effectieve wijze afvallen.

Wekelijks voedingsschema

De juiste voeding is cruciaal voor het afvallen van 25 kilo. Daarom stelt een voedingsconsulent wekelijks een voedingsschema samen. Hierdoor krijg je iedere dag het juiste aantal calorieën binnen. Het voedingsschema wordt gebaseerd op een wekelijks weegmoment. Via mental coachingsessies krijg je meer controle over je eigen lichaam en zul je beter in je vel komen te zitten, waardoor je minder stress ervaart.

Lees meer

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Facebook
Twitter
LinkedIn

Meer over dit onderwerp

Sporten in de ochtend; zelfs als je geen vroege vogel bent
Sporten tijdens zwangerschap: ja! 5 adviezen om verantwoord te blijven bewegen
Het aanbod van sporten in groepsverband

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen