Al meer dan 17.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

2 kilo per week afvallen

Zo pak je het aan

Het lijkt wellicht makkelijk, 2 kilo per week afvallen. Je haalt wat maaltijdvervangers, shakes, repen of pillen in huis en binnen de kortste keren vliegen de kilo’s eraf. Maar niets is minder waar. Want wat er snel af is, komt er vaak net zo snel weer bij. Voor een duurzaam resultaat en een stabiele cijfercombinatie op het scherm van je weegschaal is een goede, allround aanpak dan ook heel belangrijk. Met de onderstaande tips heb je handvatten voor een juiste werkwijze. Het resultaat? Je verliest zo’n 2 kilo per week, krijgt en behoudt een gezond gewicht, geniet van het leven én bruist van de energie. Lees dus snel verder!

Weet wat je eet en stel dit bij

Wanneer je 2 kilo per week wilt afvallen, is het aanpassen van jouw voedingspatroon cruciaal. Daarmee wordt immers het grootste gedeelte van het resultaat behaald. Sta eens stil bij wat je momenteel zoal eet gedurende de dag. Maakt het inzichtelijk door het te noteren, in een schriftje of in de notities van je telefoon bijvoorbeeld. Toets vervolgens jouw weekmenu op de onderstaande punten. En maak her en der wat aanpassingen in je voedingspatroon. Dan ben je goed op weg naar jouw ultieme doel: 2 kilo per week afvallen.

  • Eet 6 keer per dag
    Zorg voor regelmaat in je voedingspatroon en eet 6 keer per dag gezond. Leer jezelf bijvoorbeeld aan dat je iedere 2 à 3 uur iets eet. Je verhoogt hiermee jouw stofwisseling en creëert een stabiele suikerspiegel. Daarnaast voorkomt je de neiging tot ongezond snacken.
  • Eet voldoende vezels
    Eet je nu witbrood? Vervang het voor volkorenbrood. Vezels zijn belangrijk voor een verzadigd gevoel en een goede spijsvertering. En je komt sneller aan de nodige energie, waardoor je minder naar ongezonde dingen wilt grijpen. Geen overbodige luxe als 2 kilo per week afvallen je doel is.
  • Kies de juiste vetten
    Het zal vast geen verrassing zijn, maar ongezonde vetten zorgen ervoor dat je aankomt. Gezonde vetten daarentegen helpen bij het verliezen van gewicht. Want net als vezels dragen ook onverzadigde vetten bij aan een vol gevoel, waardoor je minder snel trek krijgt en het afvallen van 2 kilo per week makkelijker wordt. Ze dragen daarnaast bij aan een goed werkend immuunsysteem, waardoor je nog beter in je vel zit. Kies dus voor onverzadigde vetten en laat de verzadigde vetten links liggen. Je vindt onverzadigde vetten terug in producten als noten, zaden en vis. Verzadigde vetten zitten onder meer in verschillende kaassoorten, chips en roomboter.
  • Eet meer eiwitten
    Eiwitten vormen een belangrijke bouwstof voor je spieren. Je hebt ze nodig om te herstellen na een flinke work-out.
  • Drink 2 liter water per dag
    Het is ontzettend belangrijk om voldoende water te drinken, want water is de voornaamste bron van energie voor al je lichamelijke functies. Hoe je dat het beste aanpakt? We delen wat tips met je:
    – Drink je eerste glas direct na het opstaan. Het liefst halflauw water met een uitgeperste citroen. Dit geeft je stofwisseling meteen een goede boost!
    – Schaf een goede, grote fles aan. Neem deze de hele dag met je mee. En spreek met jezelf af dat deze aan het einde van de (werk)dag leeg moet zijn
    – Pak na iedere toiletbeurt direct een glas water.
    – Kopje koffie? Prima. Maar neem er ook een glas water bij.

Zorg dagelijks voor voldoende beweging

Naast gezonde voeding eten is voldoende bewegen ook belangrijk als je 2 kilo per week wilt afvallen. Alle calorieën die je binnenkrijgt en niet omzet in energie, worden namelijk omgezet in vet. En dat is precies wat je níet wilt. Is gewicht verliezen je doel, dan is dagelijks meer dan 30 minuten bewegen het advies. Dat klinkt misschien heel eenvoudig, maar met een kantoorbaan of een druk sociaal leven vraagt het wel degelijk om discipline. Maak bewegen daarom onderdeel van je dagelijkse bezigheden. Maak het een gewoonte of routine. Loop bijvoorbeeld 1 keer per week (in een wat steviger tempo) naar de supermarkt. Neem standaard de trap als je ergens bent; laat de lift links liggen. En pak de fiets naar je werk in plaats van de auto of het openbaar vervoer. Geloof ons: het zit ‘m echt in de kleine dingen.

Houd je doel voor ogen

Je kunt nóg zo goed en gezond eten en voldoende bewegen, maar alles staat of valt met de juiste mindset. Zonder de juiste instelling zitten die afgevallen kilo’s er binnen de kortste keren namelijk weer aan. Het is dus van belang dat je lekker in je velt zit. Heb je even een dip en ben je niet in je hum? Blijf dan alert. Je hebt een missie voor ogen: 2 kilo per week afvallen. En die missie wil je volbrengen ook. Dat gebeurt niet door negatief te zijn of denken. Een positieve instelling zorgt voor mentale kracht. Ben die negatieve gedachten dus de baas. Alleen zó kun je jouw ‘ik wil 2 kilo per afvallen’-doelstelling bereiken. Blijf jezelf mentaal coachen en focus op je doel. Door jezelf er nog eens extra aan te herinneren waarnaar je op weg bent, bijvoorbeeld.

2 kilo per week afvallen: gratis van start

Je leest het: 2 kilo per week afvallen, daar komt het nodige bij kijken. Kun jij daar wel wat hulp bij gebruiken? Weet dan dat wij van Personal Fitness Nederland altijd voor je klaarstaan. Met onze complete Fit for Life-aanpak bereikten reeds duizenden anderen hun doelen. Variërend van 5, 10 of 20 kilo afvallen tot 2 kilo per week kwijtraken; diegenen die wij hielpen gaan nu vol zelfvertrouwen en gelukkiger dan ooit tevoren door het leven. Dat gunnen we jou ook! Daarom hebben we iets leuks voor je: je mag onze werkwijze tijdelijk een week uitproberen. Gratis, geheel vrijblijvend en zónder addertjes onder het gras.

Claim nu jouw gratis proefweek. Let wel: deze actie is voor een beperkt aantal personen geldig, dus VOL = VOL.

Gratis Proefweek

2 kilo per week afvallen

Wil je twee kilo per week afvallen? Wij kijken graag samen met jou of dit een realistisch streven is en wat de andere mogelijkheden zijn om snel in korte tijd af te vallen. Het belangrijkste voor ons is dat je op een gezonde en effectieve wijze afvalt. Hierbij focussen we ons niet alleen maar op zoveel mogelijk calorieën verbranden. Het afvallen van twee kilo per week is alleen realistisch als dit ook gepaard gaat met de juiste voeding en een stuk mental coaching.

Hoe twee kilo per week afvallen?

Dit gaan we samen met jou bepalen. Na een gratis intake en een gezondheidscheck stellen we met elkaar een plan van aanpak op. Jouw persoonlijke doel – in dit geval twee kilo per week afvallen – is hiervoor het fundament. Vervolgens spitsen we dit toe op drie elementen:

  • Voeding
  • Beweging
  • Mindset en Coaching

 

Wij vinden deze drie elementen essentieel om jouw doelen te realiseren. Ze versterken elkaar en vullen elkaar aan. Dankzij deze totaalaanpak bieden wij een honderd procent resultaatgarantie voor jouw doel(en).

Dagelijks juiste aantal calorieën

Wekelijks volg je een voedingsschema, samengesteld door een voedingsconsulent. Hierdoor krijg je dagelijks het juiste aantal calorieën binnen en heb je hier ook de rest van je leven profijt van. Een wekelijks weegmoment bepaalt mede jou voedingsschema. Tijdens mental coachingsessies ligt de focus op mindset en je gedachten. Hiermee willen we bereiken dat je de baas wordt over je gedachten en zodoende meer controle krijgt over je lichaam.

Lees meer

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
9
4 dagen geleden
Studio Bergen op Zoom
9.5
11 juni 2022
Studio Bergen op Zoom

Meer over dit onderwerp

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen