Al meer dan 19.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

3 kilo afvallen: zo pak je het aan

3 kilo afvallen: zo pak je het aan

3 kilo afvallen, het lijkt op het eerste oog wat makkelijk. Je koopt de nodige maaltijdvervangers, repen, pillen of shakes en in mum van tijd behaal je je doel. Maar niets is minder waar. Want kilo’s die je snel verliest, zitten er in hetzelfde tempo vaak weer aan. Maar hoe verlies ik dan permanent 3 kilo? We horen het je denken. Het antwoord is simpel: hiervoor is een gedegen, allround aanpak ontzettend belangrijk. Om je op weg te helpen, vroegen wij onze personal trainers om hun allerbeste adviezen. De meest voorkomende tips hebben we hieronder voor je op een rijtje gezet. Zodat je weet wat je te doen staat bij het realiseren van jouw doel: 3 kilo afvallen.

Stel je voedingspatroon bij

Wanneer je 3 kilo wilt afvallen, is een gezond en gevarieerd voedingspatroon doorslaggevend. Daarmee wordt immers het grootste gedeelte van het resultaat behaald. Bedenk je eens wat je op dit moment gedurende de dag zoal eet en drinkt. Noteer dit in een schrift of digitaal in de notities van je smartphone bijvoorbeeld. Ga vervolgens na waar je verschillen en overeenkomsten ontdekt tussen jouw voeding en de onderstaande punten. En breng op basis daarvan wijzigingen aan in jouw voedingspatroon.

Zorg dagelijks voor 6 eetmomenten

Een regelmatig voedingspatroon is erg belangrijk in jouw afvalrace. Bouw daarom dagelijks 6 eetmomenten voor jezelf in. Leer jezelf bijvoorbeeld aan dat je iedere 2 à 3 uur iets eet en zet in het begin een melding aan op je smartphone. Zo ben je er zeker van dat je geen moment overslaat. Door 6 keer per dag te eten, verhoog je jouw stofwisseling en creëer je een stabiele bloedsuikerspiegel. Hierdoor heb je minder snel de neiging tot ongezond snacken.

Vezels eten voor een verzadigd gevoel

Wijs wit- en maisbrood de deur en ga voor volkoren. Zo krijg je meer vezels binnen die jouw spijsvertering op gang brengen en zorgen voor een verzadigd gevoel. Door voldoende vezels te eten, zit je sneller aan de nodige energie waardoor je minder naar ongezonde dingen grijpt. En dat is geen overbodige luxe als 3 kilo afvallen je doel is.

Kies voor onverzadigde vetten

Ongezonde vetten zorgen ervoor dat je aankomt. Terwijl gezonde vetten juist helpen bij het verliezen van gewicht. Deze onverzadigde, goede vetten, dragen bij aan een vol gevoel. Hierdoor heb je minder snel trek en dat is prettig wanneer je 3 kilo wilt afvallen. Daarnaast bevorderen ze een goedwerkend immuunsysteem, waardoor je nog beter in je vel zit. Laat de verzadigde variant dus links liggen en kies voor onverzadigde vetten. Je vindt ze terug in producten als noten, zaden en vis.

Eet voldoende eiwitten voor herstel

In jouw afvalrace komen voeding en beweging samen. Het is dan ook belangrijk dat je voldoende eiwitten eet. Ze vormen namelijk een belangrijke bouwstof voor je spieren. Je hebt ze nodig om te herstellen na een flinke work-out.

Hydrateren, hydrateren

Water is de voornaamste bron van energie voor al je lichamelijke functies. Drink er tenminste 2 liter van per dag. Schaf hiervoor bijvoorbeeld een goede, grote fles aan. En neem deze de hele dag met je mee. Spreek met jezelf af dat deze voor het einde van je (werk)dag leeg moet zijn. Pak bij ieder kopje koffie en na iedere toiletbeurt direct een glas water. Zo tik jij die 2 liter binnen de kortste keren met gemak aan.

Actie in de taxi: beweeg dagelijks minimaal 30 minuten

Naast gezonde voeding eten is voldoende bewegen ook belangrijk. Alle calorieën uit eten en drinken die niet omgezet worden in energie, transformeren in vet. En dat is precies wat je niet wilt als je 3 kilo wilt afvallen. Is gewicht verliezen je doel, dan is dagelijks meer dan 30 minuten bewegen het advies. Waarschijnlijk zie je dat als een eitje. Maar vergis je niet; met een kantoorbaan en een druk social leven vraagt dit wel degelijk om discipline. We adviseren je dan ook om het te integreren in je routine. Het zit ‘m echt in de kleine dingen. Loop bijvoorbeeld 1 keer per week (in een wat steviger tempo) naar de supermarkt. Laat de lift links liggen en neem standaard de trap als je ergens bent. En pak de fiets naar je werk in plaats van de auto of het openbaar vervoer.

Hoe kan ik 3 kilo afvallen?

Je hebt het gelezen: 3 kilo per week afvallen, daar komt het nodige bij kijken. Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken, dan staan wij van Personal Fitness Nederland met raad en daad voor je klaar. En goed nieuws: je mag onze werkwijze tijdelijk een volledige week uitproberen. Gratis, geheel vrijblijvend en zónder addertjes onder het gras. Waar wacht je nog op? Laat je gegevens hieronder achter, dan nemen wij binnen een werkdag nog contact met je op.

Gratis Proefweek

3 kilo afvallen

Drie kilo afvallen is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Je zult een beroep moeten doen op je doorzettingsvermogen en kennis over het complexe menselijk lichaam is ook geen overbodige luxe. Deze drempels nemen we voor jou weg. In onze op maat gemaakte programma’s geven wij jou het laatste zetje dat je nodig hebt. Wij dagen uit, motiveren en inspireren. Onze trainingen zijn niet alleen gericht op zoveel mogelijk calorieën verbranden. Onze focus ligt ook op voeding en mental coaching. Zo kunnen wij een honderd procent resultaatgarantie geven voor je persoonlijke doelen.

Hoe drie kilo afvallen?

Het afvallen van drie kilo begint met het maken van een plan van aanpak. Na een gratis intake en een gezondheidscheck, stellen we die samen met jou samen. Jouw persoonlijke doel – drie kilo afvallen – is hiervoor de basis. Vervolgens spitsen we dit doel toe op de volgende drie pijlers:

  • Voeding
  • Beweging
  • Mindset en Coaching

 

Gezonde voeding is enorm belangrijk, wil je het afvallen van drie kilo realiseren. Daarom stelt een voedingsconsulent iedere week een voedingsschema voor jou samen. Zo krijg je dagelijks het juiste aantal calorieën binnen.

Mental coaching

Daarnaast is mental coaching een belangrijke pijler voor ons. Tijdens deze sessies ligt de focus op je gedachten en mindset. De bedoeling hiervan is je gedachten de baas te worden en meer invloed te krijgen op je eigen lichaam. Je zult merken dat je dankzij mental coaching beter in je vel komt te zitten en minder stress ervaart.

Lees meer

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Facebook
Twitter
LinkedIn

Meer over dit onderwerp

Sporten in de ochtend; zelfs als je geen vroege vogel bent
Sporten tijdens zwangerschap: ja! 5 adviezen om verantwoord te blijven bewegen
Het aanbod van sporten in groepsverband

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen