Al meer dan 19.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

Afvallen door te wandelen met een schema: hoe werkt het?

Afvallen door te wandelen met een schema: hoe werkt het?

Ben jij het zat om iedere ochtend wanneer je in de spiegel kijkt geconfronteerd te worden met overtollige kilo’s? Wil je graag afvallen, maar doe je dat liever niet met allerlei apparaten in de sportschool? Dan is afvallen door te wandelen met een schema de perfecte oplossing! Wij geven je de beste tips om af te vallen met een wandel-schema

Om gewicht te verliezen, is het belangrijk dat je meer energie verbruikt dan dat je inneemt. Dat kun je doen door minder calorieën in te nemen, of door meer te bewegen. Maar de beste combinatie is een combinatie van beiden. Dus pas niet alleen je voedingspatroon aan, maar ga vooral ook meer bewegen.

Voordelen van wandelen met een schema om af te vallen

Wandelen is een goede manier om meer lichaamsbeweging te krijgen. En veel is er ook niet voor nodig. Je hoeft alleen maar een paar schoenen aan te trekken die fijn zitten en je kunt zo je voordeur uitstappen. Daarnaast ben je lekker buiten waardoor je ook nog eens kunt genieten van de omgeving. Wandelen is ook lang vol te houden, waardoor je uiteindelijk ook meer energie verbrandt.

Hoeveel calorieën verbrand je met wandelen?

Hoeveel calorieën je verbrandt met wandelen is afhankelijk van je tempo, de duur van je wandeling en je lichaamsgewicht. Gemiddeld verbrand je met een uur wandelen, bij een snelheid van 5 kilometer per uur, zo’n 300 calorieën. Wil je meer afvallen door te wandelen met een schema? Maak dan gebruik van deze tips.

1. Wandel meerdere keren in de week
Wil je afvallen door te wandelen? Ga dan meerdere keren per week naar buiten! Met één wandeling per week, zul je namelijk weinig resultaat boeken. Wanneer je vaker naar buiten gaat om een frisse neus te halen, zul je sneller merken dat jij afvalt.

2. Bouw je wandeltempo en afstand langzaam op met een schema
Wil je de kans op blessures zo klein mogelijk houden? Bouw je wandeltempo en afstand dan langzaam op. Dit kun je doen met behulp van een wandelschema. Bouw in de eer-ste week wandeltijd op. Verander in de tweede week het tempo. Varieer daarbij tussen rustig, gemiddeld en snel. Wil je, ondanks dat je nu meer en sneller wandelt, nog meer afvallen? Voeg dan in de derde of vierde week krachttraining toe. Denk daarbij aan traplopen of stop tussendoor eens om wat squats of lunches te doen.

3. Combineer je wandelingen met andere plannen
Vind je het lastig om jouw wandelingen in te plannen in je nu al drukke schema? Probeer dit dan te combineren met dagelijkse activiteiten. Stap bijvoorbeeld een halte eerder uit de bus en loop iets langer naar je werk of naar huis. Heb je lunchpauze? Ga dan ook een blokje om. Dit is niet alleen goed voor je lijf, het laadt je ook weer op voor de rest van je werkdag.

4. Drink en eet voldoende
Tijdens het wandelen verbrand je niet alleen energie, je verliest ook vocht. Vul dit daarom op tijd aan door wat te drinken. Neem bijvoorbeeld een flesje water mee tijdens je wandeling. Kies niet voor calorierijke dranken, want dit doet je inspanning weer teniet. Naast dorst, kun je ook last krijgen van de zogenaamde ‘man met de hamer’. Dit ga je tegen door iets van fruit of een bruine boterham met appelstroop mee te nemen.

5. Pas je voedingspatroon aan
Wanneer je wilt afvallen door te wandelen met een schema, is het ook van groot belang dat je je voedingspatroon aanpast. Zorg ervoor dat je minder calorieën binnenkrijgt, dan dat je inneemt. Maar pas op! Overdrijf hier niet in. Volg bijvoorbeeld geen crashdieet, maar eet kleinere, gevarieerde porties. Zo krijg je alsnog alle voedingsstoffen binnen.

6. Zoek een wandelmaatje
Vind je het lastig om je aan je schema te houden? Zoek dan een wandelmaatje. Dit maatje kun je zien als jouw stok achter de deur om te gaan bewegen. Samen sta je immers sterker dan alleen.

Heb je alles uit de kast gehaald om af te vallen met wandelen door het gebruik van een schema, maar wil dit toch niet lukken? Dan helpen onze experts van Personal Fitness Nederland je graag. Met ons Fit for Life-programma krijg je personal training, persoonlijke voedingsschema’s en mental coaching om jouw reis naar een gezonder leven makkelijker te maken. Samen gaan we aan de slag om afscheid te nemen van jouw overtollige kilo’s. Met het Fit for Life-programma neem je een nieuwe, gezonde leefstijl aan die je dankzij de opgezette samenwerking ook echt volhoudt. Met een vrijblijvende, gratis proefweek ontdek je al snel of dit wél iets voor jou is. Kom je kennismaken? Laat hier je gegevens achter en we nemen snel contact met je op voor een intakegesprek!

Gratis Proefweek

Afvallen door wandelen schema

Lijkt het jou leuk om als personal trainer aan de slag te gaan? Dan snappen wij dit goed, want dit is werk waar je veel voldoening uit kunt halen. Bovendien is het fijn om mensen te begeleiden bij het sporten. Je kunt bijvoorbeeld een afvallen voor wandelen schema voor de klanten opmaken. Sporten is sowieso hartstikke gezond. Het is niet alleen goed om af te vallen, maar bijvoorbeeld ook voor je mentale gezondheid. Het reduceert stress en het verkleint de kans op een burn-out aanzienlijk. Dit zijn hedendaagse problematieken en het is derhalve ook zeer belangrijk dat sporten gestimuleerd wordt.

Door wandelen schema afvallen

Via ons kun je als franchise personal trainer aan de slag. Dit brengt uiteraard verscheidene mooie dingen met zich mee. Het is echter wel belangrijk dat jij onze cultuur dan onderstreept. Voor ons staat het belang van de klant altijd centraal. Tevredenheid van de klant betekent tevredenheid bij ons. Daarom is het belangrijk dat een personal trainer een nauwe relatie met klanten aangaat. Dit begint altijd met een intakegesprek. Dan wordt er nader kennis met elkaar gemaakt en kunnen de concrete doelen worden besproken. Vervolgens kun je bijvoorbeeld begeleiden door wandelen schema afvallen op te maken. Samen werken jullie vervolgens aan concrete doelen.

Hoe afvallen door wandel schema

Als personal fitnesscoach heb je natuurlijk een grote verantwoordelijkheid. Je moet bijvoorbeeld begeleiden en vragen beantwoorden zoals: hoe afvallen door wandel schema. Gelijktijdig is het van groot belang dat je ook echt plezier uit je werk kunt halen. Veel mensen kunnen dit, want op de lange termijn geeft het werk zeer veel voldoening. Het kan enerzijds zwaar werk zijn, maar je krijgt er ook veel voor terug.

Lees meer

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
9.5
11 juni 2022
Studio Bergen op Zoom

Meer over dit onderwerp

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen