Al meer dan 17.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

Hoe verlaag ik mijn bloeddruk?

Hoe kan ik mijn bloeddruk verlagen?

Als je last hebt van een hoge bloeddruk is sporten goed. Uit onderzoek blijkt dat de bloeddruk daalt tijdens het sporten. Wij van Personal Fitness Nederland adviseren dan ook om minimaal 2,5 uur per week matig tot intensief te bewegen om je bloeddruk te verlagen. Doorat je bij ons onder begeleiding sport, loop je geen risico’s én kan jij je hoge bloeddruk verlagen door te sporten. Lees hieronder meer.

Omgaan met een hoge bloeddruk

Een gezonde leefstijl is ontzettend belangrijk als je last hebt van een hoge bloeddruk. Zo kan de bloeddruk al dalen door een gezond(er) en gevarieerder voedingspatroon aan te nemen, goed op je gewicht te letten en meer te bewegen. Bij Personal Fitness Nederland zijn wij gespecialiseerd in zowel voeding als beweging op maat.

Hoge bloedruk verlagen door sporten

Bij Personal Fitness Nederland werken we met het Fit for Life programma. Dit door ons ontwikkelde en bewezen programma is opgebouwd uit drie pijlers: gezonde voeding, voldoende beweging en mental coaching. Met wekelijks wisselende, uitdagende trainingen van onze coaches, op maat gemaakte voedingsschema’s samengesteld door een voedingsconsulent en de nodige mental coaching sessies werken we stapsgewijs toe naar de eindstreep: een gezondere versie van jezelf mét een lagere bloeddruk.

De risico’s van een hoge bloeddruk

Het vervelende van een hoge bloeddruk is dat het op zichzelf geen klachten geeft maar wel een risicofactor vormt voor een hersenbloeding, hartaanval, hartfalen en plotseling overlijden. Daarom is het van belang dat de bloeddruk preventief op een gemiddeld niveau wordt gehouden. Bij Personal Fitness Nederland begeleiden wij je graag om je hoge bloeddruk te verlagen door te sporten.

Bloeddruk verlagen door beweging

Hoe zorgt beweging er nou voor dat je bloeddruk zakt? Tijdens het bewegen zijn er verschillende complexe mechanisme aan het werk die ervoor zorgen dat de bloeddruk verlaagt. Tevens zorgen deze mechanisme ervoor dat de negatieve effecten ervan beperkt worden. Dit komt doordat bij fitte mensen die bewegen, de bloedvaten zich minder vernauwen. Hierdoor krijgt het bloed meer ruimte en daardoor daalt de bloeddruk. Ook onderdrukt bewegen de lichte ontstekingsreactie, wat vaak voorkomt bij mensen met een hoge bloeddruk. Deze ontstekingsreacties kunnen anders leiden tot gezondheidsproblemen. De personal trainers van Personal Fitness Nederland zijn op de hoogte van alle factoren die invloed kunnen hebben op jouw gezond. Je bent bij ons in goede handen.

Let’s go for (f)it!

Wil jij aan de slag met je algehele gezondheid zonder risico’s te lopen op complicaties? Dan gaan onze trainers graag met jou aan de slag. Klik hier en vul jouw contactgegevens in en wij nemen vrijblijvend contact met je op.

Gratis Proefweek

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Meer over dit onderwerp

Zo blijf jij fysiek en mentaal fit! 
Personal training, voedingsadvies en mindset coaching
Beweging, gezonde voeding en de juiste mindset met je eigen personal coach

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen