Al meer dan 20.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

Hoe kan ik zo snel mogelijk conditie opbouwen?

Hoe kan ik zo snel mogelijk conditie opbouwen?

Is je conditie vandaag de dag niet meer wat het is geweest? Merk je dat je snel buiten adem raakt wanneer je de trap oploopt of wanneer je achter je kinderen aan moet rennen? Dan wil je misschien een tandje bij zetten en iets aan je conditie doen. En voor je het weet, voel jij je weer net zo fit als een aantal jaren geleden. Helaas is het opbouwen van je conditie niet een proces van een paar dagen. Het kost tijd, discipline én geduld. Maar met de onderstaande tips maak je een vliegende start op weg naar een solide conditie. Wil jij weten hoe je zo snel mogelijk je conditie kunt opbouwen? Lees dan snel verder. Ready, set, go!

Loop niet te hard van stapel

Je besluit te gaan sporten omdat je zo snel mogelijk conditie wilt opbouwen. Dat is al de eerste stap naar een gezondere levensstijl. Maar let op dat je niet te veel hooi op je vork neemt. Veel mensen gooien hun levensstijl rigoureus om zodra ze besluiten dat het anders moet. Maar in veel gevallen werkt dit juist averechts. Het is van groot belang om rustig te beginnen. Heb niet te hoge verwachtingen van jezelf. Maar begin met het stellen van kleine én haalbare doelen. Wil je gaan hardlopen? Ga niet te fanatiek van start door 5 dagen in de week te gaan rennen. Op deze manier verlies je motivatie waardoor je het niet lang volhoudt. Begin liever met 2 á 3 keer per week een rondje. Uitbreiden vanuit dit startpunt is altijd mogelijk.

Creëer een routine

Super gemotiveerd begin je aan het opbouwen van een gezonde levensstijl. Maar hoe gedreven je ook begint, na enkele weken zwakt de motivatie af. De grote vraag is dan ook: hoe houd je het sporten vol op de lange termijn? Plan wekelijks vaste sportmomenten in. En zet deze vast in je agenda. Op deze manier heb je een stok achter de deur wat zorgt voor een ritme. Je zult merken dat het sporten binnen de kortste keren onderdeel wordt van je dagelijkse leven. Hierdoor houd je het plezier in het sporten en blijf je gemotiveerd.

Doe een sport die je leuk vindt

Het klinkt misschien onwijs cliché. Maar het is daardoor niet minder waar: kies voor een sport die je écht ligt. Je denkt misschien dat hardlopen de ultieme sport is voor jou, omdat je zo snel mogelijk conditie wilt opbouwen. Maar als jij geen plezier hebt in het rennen van rondjes, dan wordt het telkens weer een hele uitdaging om je hardloopschoenen uit de kast te halen. Ben jij geen fan van het heffen van gewichten? Dan is de sportschool hoogstwaarschijnlijk geen goed idee. Ga dus op zoek naar een sport die bij je past en waar jij plezier in hebt. Je moet het tenslotte leuk houden voor jezelf om een aantal keer per week de motivatie op te brengen!

Sport met een maatje

Skip je regelmatig je sportmomenten? Ben je je drijfveer verloren? Ga dan op zoek naar een sportmaatje. Alles is leuker als je het samen doet. Zo ook het sporten! Het inschakelen van hulptroepen zorgt voor wat sociale druk, waardoor je de sportsessie niet zomaar cancelt. Bovendien; bijkletsen is net zo gezellig tijdens een uurtje in de sportschool dan tijdens een avond op de bank. En misschien steek je nog wel iets van elkaar op!

Pak voldoende rust

Bij het zo effectief en zo snel mogelijk conditie opbouwen is het belangrijk om voldoende rust te nemen. Het heeft totaal geen nut om je week helemaal vol te plannen met workouts. Rustdagen inplannen tussen je trainingen is veel effectiever. Zo kunnen je spieren herstellen van de geleverde inspanningen. En hierdoor kun jij in je volgende training net iets meer geven dan in de vorige. En juist híerdoor zet je stappen vooruit. Reken ongeveer 48 uur rust tussen je trainingen voor een optimaal resultaat.

Zo snel mogelijk conditie opbouwen en meer

Wil jij graag gecoacht worden bij het opbouwen van je conditie? En wil je dit combineren met een gezond eetpatroon en een goede mentale gezondheid? Dan is het Fit for Life-programma precies iets voor jou! Tijdens ons programma helpen we jou de beste versie uit jezelf te halen. Door je te ondersteunen op het gebied van voeding, beweging en mentale gezondheid voel jij je in een mum van tijd energieker dan ooit. We bieden je de kennis en de tools zodat je deze gezonde leefstijl ook op lange termijn volhoudt. Eerst even een weekje proberen? Dat kan! Laat hieronder je contactgegevens achter en wij bellen je zo snel mogelijk op voor een intakegesprek. Tot horens!

Gratis Proefweek

Zo snel mogelijk conditie opbouwen

Wil jij graag slagen in het opbouwen van een goede conditie? Doe je dit liever op een efficiënte manier met professionele begeleiding voor een betaalbare prijs? Dan is Personal Fitness Nederland wat voor jou. Samen met een personal trainer ga je niet alleen maar gezamenlijk de uitdaging aan om zo snel mogelijk conditie op te bouwen voor jou. Op deze manier wordt hardlopen geen helse onderneming meer voor jou maar een moment van geluk, aangezien je lichaam gedurende het sporten veel hormonen aanmaakt die je positieve energie geven. Wil je conditie opbouwen en zo snel mogelijk, dan zal je zien dat door de juiste training met de juiste begeleiding hard werken snel zijn vruchten zal afwerpen.

Het behalen van een goede conditie

Bij Personal Fitness Nederland wordt een succesformule gehanteerd waarbij de volgende drie pijlers erg belangrijk zijn om zo snel mogelijk een goede conditie op te bouwen:

  • Voeding
  • Beweging
  • Mindset en Coaching

 

Manier van begeleiding

Naast sporten met je trainer en het doen van fysieke oefeningen thuis krijg je goede voedingstips en de juiste begeleiding op het gebied van rust, slaap en herstel na het sporten. Hierdoor wordt zo snel mogelijk conditie opgebouwd. Door de manier van aanpak die personal trainers hanteren biedt Personal Fitness Nederland een 100% resultaatgarantie aan jou aan. Mochten de beoogde resultaten toch niet behaald worden, dan heb je de mogelijkheid om kosteloos door te trainen. Kies uit de beste personal trainers en behaal zo sportief succes!

Lees meer

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Facebook
Twitter
LinkedIn
10
29 november 2022
Studio Best
10
19 september 2022
Studio Oegstgeest

Meer over dit onderwerp

Sporten in de ochtend; zelfs als je geen vroege vogel bent
Sporten tijdens zwangerschap: ja! 5 adviezen om verantwoord te blijven bewegen
Het aanbod van sporten in groepsverband

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen