Trainingsschema afvallen

Waarom afvallen met fitness?

Er zijn verschillende redenen waarom mensen willen afvallen. Omdat er sprake is van te veel overgewicht en een nieuwe levensstijl noodzakelijk is bijvoorbeeld. Of iemand heeft genoeg van zijn of haar welbekende lovehandles. Of iemand wil nog een paar kilo’s kwijt voordat het zomer is. Wát de reden ook is, alles begint bij een goed trainingsschema en daarvoor ben je bij Personal Fitness Nederland aan het juiste adres!

Wanneer afvallen het doel is, denken veel mensen meteen aan cardiotrainingen; spinning, hardlopen op de loopband of uren zweten op de crosstrainer. Vooral vrouwen onderschatten vaak hoe belangrijk krachttraining is wanneer zij vet willen verbranden en vrezen onterecht voor een te gespierd lichaam. Cardio is dan wel belangrijk wanneer je wilt afvallen, maar daarmee alleen kom je er niet. Want hoe meer spiermassa je creëert, des te meer lichaamsvet wordt er verbrand, zelfs in rust. Aan de krachttraining dus!

Cardio- en krachttraining

De combinatie van cardiotraining en werken met gewichten is een goede, effectieve en afwisselende manier van sporten. Er zijn echter wel wat mitsen en maren, wil je het beste resultaat behalen.

Zo beginnen veel mensen hun fitnesstraining met een cardio, waarna zij zich naar het gedeelte met gewichten begeven. Zonde van jouw energie! Cardio kan goed als warming-up gebruikt worden, maar het is van belang om het ook als een los onderdeel van jouw training te zien; iets wat ná de krachttraining plaats moet vinden. De meest efficiënte volgorde is immers als volgt: warming-up (cardio), een zware krachttraining en vervolgens een intensieve cardiotraining. Op die manier heeft het lichaam voldoende energie voor de krachttraining, worden alle suikers tijdens die training verbrand en spreekt de cardiotraining vervolgens jouw vetreserves aan, omdat er geen suikers meer over zijn om op te teren.

Welke vorm van cardio je kiest, maakt niet uit; hardlopen, roeien, fietsen en steppen zijn allemaal voorbeelden van effectieve onderdelen voor jouw work-out. Kies dus vooral de apparaten die jij leuk en motiverend vindt. Wissel dit overigens wel af.

Motivatie

Gemotiveerd zijn is één ding, gemotiveerd blíjven een tweede. Om ervoor te zorgen dat je de moed erin houdt is een fitnessschema essentieel. Tegelijkertijd moet het schema niet bepalend zijn; wil je met plezier de sportschool blijven bezoeken, dan moet je jezelf zo nu en dan ook toestaan om een aanpassing te maken. Heb je bijvoorbeeld echt even geen zin om jouw armen te trainen, kies dan een andere spiergroep waar je wel de motivatie voor kunt opbrengen. Zo hou je het leuk voor jezelf. Ook niet onbelangrijk!

Je houdt de trainingen en jouw resultaten ook aangenaam door efficiënt te blijven trainen. Zo bestaat bijvoorbeeld het misverstand dat bij droogtrainen de repetities en sets opeens drastisch moeten toenemen en dat er enorm veel cardiotraining bij komt kijken. Maar dat klopt niet. Om jouw kracht zo veel mogelijk op peil te houden, moet je bij het droogtrainen juist niet van jouw schema afwijken. Is in het schema 3 sets van 5 bij de leg press opgenomen, houd dat dan ook aan en ga niet opeens 5 sets van 10 repetities met minder gewicht doen. Zo blijft ook tijdens het droogtrainen het resultaat optimaal en is het gemakkelijker om gemotiveerd te blijven.
 

Trainingsschema afvallen

Wil jij afvallen met fitness? Dan zijn er trainingsschema’s te over om uit te kiezen. Laat je daarom adviseren door een van onze specialisten. Zij weten als geen ander hoe ze een effectief trainingsschema moeten opstellen en stemmen deze geheel af op jouw wensen, niveau en doelen. Vul voor meer informatie vrijblijvend ons contactformulier in. Binnen één werkdag nemen we telefonische contact met je op.
 

JA! Ik wil graag meer (start)INFO ontvangen!

Wil je graag sporten en afvallen? Vul dan het onderstaand formulier ↓ in en wij bellen jou binnen 1 werkdag op om jouw vragen te beantwoorden. Ook kan de coach een afspraak met je inplannen en je alles vertellen over de gratis proefweek waar je geheel vrijblijvend gebruik van mag maken.

Waar wacht je nog op? Zet vandaag de stap naar een gezonder leven! 

  • * velden zijn verplicht.

* Personal Fitness Nederland doet geen garanties tot een exact resultaat. Resultaten kunnen altijd variëren van persoon tot persoon.

Maak kennis met ons door een Gratis Proefweek

Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat je misschien eerst wilt kijken of het bevalt. Vandaar dat wij een gratis proefweek aanbieden. Op deze manier kun je ongedwongen en vrijblijvend kennis maken met één van onze personal trainers. Vul onderstaand formulier compleet in om in contact te komen. Je maakt in deze week o.a. kennis met jouw personal trainer en krijgt een gratis intake met advies én metingen.

Vind jouw vestiging & ontvang een gratis proefweek!

Naar de 80 vestigingen binnen Nederland!

Laat je inspireren

Klantervaringen

Dankzij Personal Fitness Nederland heb ik weer een gezonde levensstijl en zijn mijn klachten verdwenen!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen

Mijn lichamelijke klachten zijn helemaal verdwenen en ik voel me weer topfit!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen

Ik ben weer fit, sterk, energiek en heb een compleet nieuwe levensstijl dankzij Personal Fitness Nederland!

lees meer klantervaringen

Onze Awards

De personal trainers van Personal Fitness Nederland hebben vier jaar op rij de Beste Personal Trainer Award gewonnen!

Best personal trainer awards

Tevredenheid Personal Fitness Nederland

Dit cijfer is gebaseerd op beoordeling van onze leden, die hun ervaring hebben gedeeld.

9,2
Sitemap Cookies Privacy Disclaimer Informatiecentrum