Al meer dan 20.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

Schouderoefeningen

Schouderoefeningen

Je staat er misschien niet dagelijks bij stil, maar je schouder is het beweeglijkste gewricht in jouw lichaam. Je schoudergewricht is een kogel, waardoor het in bijna alle richtingen bewogen kan worden. Wil je die spieren die daarmee gemoeid zijn soepel houden? Dan is training essentieel. Wij vertellen je er alles over.

Je schouderspieren onderhouden

Het onderhouden van je schoudergordel bestaat uit twee zaken; het losmaken van je spieren en het diezelfde spieren versterken. Daar zijn de nodige oefeningen voor die je thuis uit kunt voeren, maar ook onze studio leent zich er perfect voor. Zo kun je jouw oefeningen voor je schouders meteen in je gehele fitnesswork-out verwerken.

Bent over raise

Voor deze oefeningen gebruik je dumbbells.

  • Ga staan met je voeten onder je heupen en je onderrug zo veel mogelijk evenwijdig aan de grond.
  • Houd je rug stabiel en beweeg de gewichten zijwaarts omhoog; je schouderbladen bewegen naar elkaar toe. Adem uit terwijl je kracht levert.
  • Hoe meer je je ellebogen bij die beweging buigt, hoe meer de nadruk op de schouderspieren ligt.
  • Laat de gewichten via dezelfde weg zakken.
  • Herhaal deze beweging.

 

Dumbbell protractie

De naam doet het al vermoeden; voor deze oefening gebruik je dumbbells.

  • Neem een staande houding aan.
  • Houd je gewichtjes voor je lichaam vast; met gebogen armen.
  • Beweeg de dumbbells om de beurt naar voren (bewegingen zoals wanneer je bokst).
  • Je kunt de oefening intensiveren door het tempo van de bewegingen op te voeren.Blijf steeds op je ademhaling letten.

 

Dumbbell shoulder press

Ook bij deze oefening maak je gebruik van dumbbells. Zorg dat je lichte gewichten pakt. Het kan bij aanvang van de oefening lijken alsof je gewichtjes te licht zijn, maar na verschillende sets is ook een klein aantal kilo’s al snel uitdagend.

  • Houd de dumbbells aan beide zijden naast je hoofd. De onderkant iets lager dan je kin, je ellebogen wat naar binnen toe; zo’n 45 graden. Dit is je startpositie.
  • Span je core aan.
  • Druk de dumbbells naar boven toe, totdat je armen (bijna) gestrekt zijn.
  • Buig vervolgens je ellebogen en laat de dumbbells zakken.
  • Zak totdat de dumbbells zich ter hoogte van je oren bevinden.
  • Herhaal deze beweging.

Gratis proefweek!

Vraag een gratis proefweek aan en dan neemt de personal coach van de dichtstbijzijnde vestiging binnen 24 uur contact met je op om je meer informatie te geven over ons concept en de gratis proefweek. Tijdens de proefweek kan je vrijblijvend kennis maken met je personal trainer en je krijgt een gratis gezondheidscheck met advies én metingen.

Al meer dan 17.000 mensen gingen je voor!

Gratis Proefweek

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen