Schouderoefeningen

Je staat er misschien niet dagelijks bij stil, maar je schouder is het beweeglijkste gewricht in jouw lichaam. Je schoudergewricht is een kogel, waardoor het in bijna alle richtingen bewogen kan worden. Wil je die spieren die daarmee gemoeid zijn soepel houden? Dan is training essentieel. Wij vertellen je er alles over. 
 

Je schouderspieren onderhouden

Het onderhouden van je schoudergordel bestaat uit twee zaken; het losmaken van je spieren en het diezelfde spieren versterken. Daar zijn de nodige oefeningen voor die je thuis uit kunt voeren, maar ook onze studio leent zich er perfect voor. Zo kun je jouw oefeningen voor je schouders meteen in je gehele fitnesswork-out verwerken.
 

Bent over raise

Voor deze oefeningen gebruik je dumbbells.

Ga staan met je voeten onder je heupen en je onderrug zo veel mogelijk evenwijdig aan de grond.

Houd je rug stabiel en beweeg de gewichten zijwaarts omhoog; je schouderbladen bewegen naar elkaar toe. Adem uit terwijl je kracht levert.

Hoe meer je je ellebogen bij die beweging buigt, hoe meer de nadruk op de schouderspieren ligt.

Laat de gewichten via dezelfde weg zakken.

Herhaal deze beweging.


Dumbbell protractie

De naam doet het al vermoeden; voor deze oefening gebruik je dumbbells.

Neem een staande houding aan.

Houd je gewichtjes voor je lichaam vast; met gebogen armen.

Beweeg de dumbbells om de beurt naar voren (bewegingen zoals wanneer je bokst).

Je kunt de oefening intensiveren door het tempo van de bewegingen op te voeren.

Blijf steeds op je ademhaling letten.

 

Dumbbell shoulder press

Ook bij deze oefening maak je gebruik van dumbbells. Zorg dat je lichte gewichten pakt. Het kan bij aanvang van de oefening lijken alsof je gewichtjes te licht zijn, maar na verschillende sets is ook een klein aantal kilo’s al snel uitdagend.

Houd de dumbbells aan beide zijden naast je hoofd. De onderkant iets lager dan je kin, je ellebogen wat naar binnen toe; zo’n 45 graden. Dit is je startpositie.

Span je core aan.

Druk de dumbbells naar boven toe, totdat je armen (bijna) gestrekt zijn.

Buig vervolgens je ellebogen en laat de dumbbells zakken.

Zak totdat de dumbbells zich ter hoogte van je oren bevinden.

Herhaal deze beweging.
 

JA! Ik wil graag meer (start)INFO ontvangen!

Wil je graag meer weten over schouderoefeningen. Vul dan het onderstaand formulier ↓ in en wij bellen jou binnen 1 werkdag op om jouw vragen te beantwoorden. Ook kan de coach een afspraak met je inplannen en je alles vertellen over de gratis proefweek waar je kind geheel vrijblijvend gebruik van mag maken.

  • * velden zijn verplicht.

* Personal Fitness Nederland doet geen garanties tot een exact resultaat. Resultaten kunnen altijd variëren van persoon tot persoon.

Maak kennis met ons door een Gratis Proefweek

Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat je misschien eerst wilt kijken of het bevalt. Vandaar dat wij een gratis proefweek aanbieden. Op deze manier kun je ongedwongen en vrijblijvend kennis maken met één van onze personal trainers. Vul onderstaand formulier compleet in om in contact te komen. Je maakt in deze week o.a. kennis met jouw personal trainer en krijgt een gratis intake met advies én metingen.

Vind jouw vestiging & ontvang een gratis proefweek!

Naar de 80 vestigingen binnen Nederland!

Laat je inspireren

Klantervaringen

Dankzij Personal Fitness Nederland heb ik weer een gezonde levensstijl en zijn mijn klachten verdwenen!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen

Mijn lichamelijke klachten zijn helemaal verdwenen en ik voel me weer topfit!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen

Ik ben weer fit, sterk, energiek en heb een compleet nieuwe levensstijl dankzij Personal Fitness Nederland!

lees meer klantervaringen

Onze Awards

De personal trainers van Personal Fitness Nederland hebben vier jaar op rij de Beste Personal Trainer Award gewonnen!

Best personal trainer awards

Tevredenheid Personal Fitness Nederland

Dit cijfer is gebaseerd op beoordeling van onze leden, die hun ervaring hebben gedeeld.

9,2
Sitemap Cookies Privacy Disclaimer Informatiecentrum