Sporten tijdens zwangerschap

Sporten tijdens je zwangerschap: mag dat wel? En tot op welke hoogte is het toegestaan? Is het wel verstandig, al dat springen en die lichamelijke belasting met een kindje in je buik? Wij stellen je gerust: niets is minder waar!

Sterker nog: sporten tijdens je zwangerschap doet wonderen! Voorbeelden van ongemakken die dankzij het bewegen met een foetus in je buik verholpen worden, zijn onder andere een verminderde rugpijn, meer controle over je blaas, minder gewichtstoename en een verkleinde kans op een postnatale depressie. Ook hebben sportende moeders in wording meestal een korte bevalling (dit kan enkele uren schelen met niet-sportende zwangere vrouwen!), verloopt deze vaak niet via een keizersnede en is de kans op een doodgeboorte relatief klein. Bovendien brengt het ook gezondheidsvoordelen voor je baby met zich mee, zoals een betere lichaamsdoorbloeding en een goede zuurstoftoevoer naar de foetus.

Geschikte sporten tijdens de zwangerschap

Natuurlijk is het belangrijk dat je je in deze periode niet te veel op de hals haalt. Zwemmen en wandelen zijn goede en veilige opties, maar ook ons Fit For Life-programma biedt een mooie uitkomst met onder andere personal training, voedingsadvies, een wekelijks trainingsschema en mentale steun. Sluit vechtsporten en wandklimmen voorlopig uit om harde stoten tegen je buik te voorkomen. Ook oefeningen om je rechte buikspieren te trainen, zoals sit-ups, zijn in tijden van zwangerschap niet aan te raden.

Do’s tijdens je zwangerschap

Heb je eenmaal je ideale sport gekozen, wees dan altijd alert op alarmerende signalen als een hoge hartslag en lichaamstemperatuur. In beide gevallen geldt de vuistregel: train niet totdat je uitgeput bent. Vul een verantwoorde dag sporten aan met voeding die rijk is aan koolhydraten en vergeet niet om iedere twintig minuten met een glas koud water te pauzeren. Door ten minste zo’n 150 minuten per week te blijven sporten is er niets aan de hand. Door in zee te gaan met een van onze personal trainers, weet je zeker dat het sporten tijdens je zwangerschap op een veilige en prettige manier verloopt.

Ja, ik wil alle (start)informatie ontvangen↓

Vul dan nu onderstaand contactformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • * velden zijn verplicht.

 

Wellicht vind je dit ook interessant:
Personal trainer voor vrouwen

Maak kennis met ons door een Gratis Proefweek

Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat je misschien eerst wilt kijken of het bevalt. Vandaar dat wij een gratis proefweek aanbieden. Op deze manier kun je ongedwongen en vrijblijvend kennis maken met één van onze personal trainers. Vul onderstaand formulier compleet in om in contact te komen. Je maakt in deze week o.a. kennis met jouw personal trainer en krijgt een gratis intake met advies én metingen.

Vind jouw vestiging & ontvang een gratis proefweek!

Naar de 80 vestigingen binnen Nederland!

Laat je inspireren

Klantervaringen

Dankzij Personal Fitness Nederland heb ik weer een gezonde levensstijl en zijn mijn klachten verdwenen!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen

Mijn lichamelijke klachten zijn helemaal verdwenen en ik voel me weer topfit!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen

Ik ben weer fit, sterk, energiek en heb een compleet nieuwe levensstijl dankzij Personal Fitness Nederland!

lees meer klantervaringen

Onze Awards

De personal trainers van Personal Fitness Nederland hebben vier jaar op rij de Beste Personal Trainer Award gewonnen!

Best personal trainer awards

Tevredenheid Personal Fitness Nederland

Dit cijfer is gebaseerd op beoordeling van onze leden, die hun ervaring hebben gedeeld.

9,2
Sitemap Cookies Privacy Disclaimer Informatiecentrum