Al meer dan 19.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

De beste tips om af te vallen rond je buik en benen

De beste tips om af te vallen rond je buik en benen

Afvallen: het lijkt zo’n makkelijk proces van meer bewegen en minder calorieën binnenkrijgen door gezonder te eten. Maar lukt het jou nog steeds niet om van die overtollige kilo’s af te komen? Van de gezondste leefpatronen tot aan effectieve oefeningen. Wij delen de beste tips met je om af te vallen bij je buik en benen.

Afvallen door dagelijkse beweging

Afvallen bij je buik en benen is enorm lastig; daarom geven wij je wat tips voor dagelijkse beweging! Wie namelijk het woord trainen hoort, denkt vaak aan een sportschool. Maar wist je dat dit niet per se noodzakelijk is? Door je leefpatroon aan te passen en dagelijks wat meer te bewegen, train je je lichaam namelijk ook. En een goede training helpt bij het afvallen en bij het kwijtraken van kilo’s rondom je buik en benen; een aantal actieve tips op een rij.

Wandelen
Tijdens het wandelen train je zowel je benen als je billen. Maak daarom in je werkpauze een wandeling. Bezoek bij thuiskomst even het dichtstbijzijnde park. Of loop naar de supermarkt. Een optimale training waar je veel profijt van hebt. En je bent ook nog eens lekker in de buitenlucht.

Fietsen
Wanneer je gaat fietsen worden je beenspieren krachtiger. En sterke spieren hebben veel energie nodig. Dit is onder andere te vinden in vet. Wanneer je dus sterke beenspieren hebt, verbrand je meer vet. Een win-win situatie dus: je wordt sterker én je valt af.

Afvallen door thuis te trainen

Ook kun je zelfstandig oefeningen uitvoeren, gewoon lekker thuis. In combinatie met de juiste voeding zullen de onderstaande tips het afvallen rond je buik en benen vermakkelijken. En het fijne is: je hoeft er geen gewichten, elastieken of andere sportattributen voor in huis te halen!

Traplopen
Loop rustig de trap op en af. Doe dit minimaal 10 keer achter elkaar, maar probeer het zo lang mogelijk vol te houden. Gaat het je naar verloop van tijd makkelijker af? Probeer dan het tempo geleidelijk op te voeren.

Jumping jacks
Ga rechtop staan, zet je benen tegen elkaar en houd je armen langs je lichaam. Spring vanuit deze startpositie en zwaai daarbij zowel je armen als benen naar buiten. Hierdoor vormt je lichaam een X, met je voeten op schouderbreedte en je armen boven je hoofd. Spring opnieuw en eindig daarbij weer in de startpositie. Spring een minuut en neem dan een halve minuut rust. Doe deze set 3 keer.

Squats
Zet je voeten op schouderbreedte met je tenen naar voren. Kantel je bekken voor een holle rug. Strek je armen uit en kijk recht vooruit. Zak nu door je knieën terwijl je je bovenlichaam recht houdt. Zorg ervoor dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Duw jezelf vanuit je hakken weer omhoog en herhaal deze beweging 15 keer. Neem hierna een halve minuut rust en doe in totaal 3 sets.

Lunges
Ga rechtop staan. Ontspan hierbij je schouders, maar span je core aan. Stap nu met je linkerbeen uit en zak door je knieën, totdat deze in een hoek van ongeveer 90 graden staat. Je achterste knie mag hierbij de vloer niet raken. En let op dat je voorste knie niet voorbij je tenen komt. Is dat wel het geval? Stap dan iets verder uit. Zet jezelf vervolgens met je voorste been af om weer langzaam omhoog te komen, terug in de startpositie. Herhaal deze stappen met je rechterbeen en doe dit 15 keer per been. Neem een halve tot een minuut rust en doe deze set 3 keer.

Plank
Ga op je knieën zitten en buig voorover zodat je op je ellebogen kunt steunen. Strek daarna je benen uit zodat je lichaam een rechte lijn vormt. Span je buikspieren goed aan en houd deze positie een halve minuut vast. Neem 15 seconden rust en herhaal dit nog 2 keer. Gaat het planken je naar verloop van tijd makkelijker af? Daag jezelf dan uit en probeer het steeds langer vol te houden.

Wall sit
Ga met je rug tegen de muur staan en plaats je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Zak vervolgens met je billen naar beneden. Doe dit totdat je knieën in een hoek van 90 graden staan. Probeer deze positie zo lang mogelijk vol te houden totdat je niet meer kunt. Komt daarna langzaam weer omhoog. Deze oefening kun je nadat je weer uitgerust bent nog 2 keer herhalen.

Afvallen bij de buik en benen met begeleiding en tips van professionals

We hebben heel wat tips met je gedeeld hoe jij kunt afvallen bij je buik en benen. Maar lukt het je niet om fitter te worden door bijvoorbeeld een gebrek aan motivatie of kennis Schrijf je dan nu in voor ons Fit for Life-programma. Dit programma van Personal Fitness Nederland wordt op maat voor jou gemaakt en bestaat onder andere uit personal training, deskundig voedingsadvies én mental coaching. Personal Fitness Nederland heeft vestigingen in heel het land. Zo is er altijd wel een studio bij je in de buurt waar je terechtkan. En waar je je kilo’s en ongezonde levensstijl achter je laat. Wil je ons programma een week gratis en vrijblijvend uitproberen? Meld je dan nu aan.

Gratis Proefweek

Afvallen tips buik en benen

Je wilt afvallen en bent op zoek naar tips voor benen en buik? Bij Personal Fitness Nederland ben je aan het juiste adres. Wie bieden het totaalplaatje als het om afvallen gaat. Bij ons is het niet alleen zoveel mogelijk calorieën verbranden, want dat is niet het enige waar het om draait wanneer je gezond wil afvallen. In onze programma’s bieden we professionele begeleiding op verschillende vlakken. Deze programma’s zijn op maat voor jouw gemaakt en garanderen bovendien ook resultaat.

Drie pijlers

Binnen onze programma’s stellen we altijd een plan van aanpak op. Dit is gebaseerd op jouw persoonlijke doel(en). Een voorbeeld van een persoonlijk doel: je wilt afvallen met specifieke tips voor benen en buik. Dit doel wordt dan toegespitst op drie pijlers:

  • Voeding
  • Beweging
  • Mindset en Coaching

 

Een voedingsconsulent geeft iedere week persoonlijk voedingsadvies. Dit staat allemaal in een samengesteld voedingsschema, wat ervoor zorgt dat je iedere dag het juiste aantal calorieën binnenkrijgt. Het schema wordt gebaseerd op een wekelijks weegmoment.

Altijd dezelfde coach

In de persoonlijke begeleiding krijg je wekelijks tips over afvallen, benen en buik. Tijdens trainingen word je uitgedaagd om het uiterste uit jezelf te halen. De pijler ‘mindset en coaching’ is een stuk mental coaching. Voor alle pijlers heb je dezelfde coach, want wij vinden dat dit de beste resultaten oplevert. Dit omdat jij en je coach elkaar op deze manier goed leren kennen. Voor onze persoonlijke begeleiding geven wij ook een honderd procent resultaatgarantie.

Lees meer

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Facebook
Twitter
LinkedIn

Meer over dit onderwerp

Sporten in de ochtend; zelfs als je geen vroege vogel bent
Sporten tijdens zwangerschap: ja! 5 adviezen om verantwoord te blijven bewegen
Het aanbod van sporten in groepsverband

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen