Al meer dan 20.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

Afvallen na je 50e

Afvallen na je 50e

Je bent de leeftijd van 50 gepasseerd en hebt besloten dat je een aantal kilo wilt verliezen. Helaas is afvallen na je 50e minder gemakkelijk dan toen je een jonge god(in) was. Je spiermassa is afgenomen en je metabolisme vertraagt. Dat het lastiger is, wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Steker nog: het bereiken van jouw doel behalen is wel degelijk haalbare kaart. Het is alleen zaak dat je op een verantwoorde en veilige manier te werk gaat. Hoe je dat doet? Door een beroep te doen op begeleiding, kennis en kunde. Ga daarom aan de slag met een personal coach en werk gezamenlijk toe naar de beste versie van jezelf. Je verliest zo niet alleen kilo’s, maar creëert ook een gezondere levensstijl met een gezond voedings- en bewegingspatroon.

Afvallen na je 50e moeilijker: hoe kan dat?

Het is vast herkenbaar: waar je vroeger gemakkelijk 2 tot 3 kilo afviel, moet je nu stinkend je best doen om een halve kilo te verliezen. Afvallen na je 50e is nou eenmaal moeilijker en dat is niet zonder reden. Hoe ouder je wordt, hoe meer spiermassa je verliest. Die spieren worden vervangen door vet waardoor je metabolisme vertraagt en je dus steeds minder calorieën nodig hebt. Daarnaast zorgen de hormonen in je lijf ervoor dat je minder makkelijk afvalt na je 50e. De productie van oestrogeen en testosteron is minder waardoor je metabolisme vertraagt. Daardoor neem je calorieverbruik af en moet je dus minder eten om op hetzelfde gewicht te blijven. Ook is het zo dat bewegen lastiger kan zijn naarmate je ouder wordt. Zo heb je wellicht wat sneller last van blessures.

Fit for Life-programma

Nu je weet dat afvallen na je 50e moeilijker is dan toen je jonger was, kun je 2 dingen doen. De hoop opgeven óf een personal trainer in de hand nemen en samen met hem of haar je doelen behalen. Mocht je voor dat laatste kiezen, dan kun je een beroep doen op onze professionals en het Fit for Life-programma. Samen met onze coaches stel je doelen en zet je alles op alles om je streefgewicht te behalen. Je verbetert je conditie, creëert een gezonde levensstijl en wordt mentaal sterker. Door middel van een persoonlijke aanpak en individuele begeleiding focus je je op voeding, beweging en mental coaching. Na het voeren van een een-op-een intakegesprek ga je aan de slag. Zo train je aan de hand van een persoonlijk trainingsplan, eet je op basis van een op maat gemaakt voedingsschema en woon je mental coachingsessies bij. Zo weet je zeker dat je verantwoord en veilig afvalt én een gezondere levensstijl behaalt en behoudt.

Persoonlijke begeleiding

Dat kilo’s verliezen na je 50e gebaat is bij verantwoord sporten en eten, moge duidelijk zijn. Door een grotere kans op blessures en een verminderde spiermassa, is het verstandig verantwoord aan de slag te gaan. Vandaar dat persoonlijke begeleiding binnen het Fit for Life-programma centraal staat. Met een personal trainer sport je effectief, efficiënt en veilig. Zo is de kans op blessures kleiner en wordt bewegen een stuk gemakkelijker. Het voedingsschema, opgesteld door een BGN-geregistreerde voedingsconsulent, zorgt er daarnaast voor dat je gezond en gevarieerd eet. Zo weet je precies wat, hoeveel en wanneer je mag eten. Gebrek aan motivatie? Dan staat een mental coach voor je klaar. In verschillende sessies werk je aan een mindset waarbij je oude gewoontes doorbreekt zodat je ook in de toekomst een gezonde levensstijl kunt hanteren. De combinatie van persoonlijke begeleiding en de focus op voeding, beweging en je mentale welzijn is wat ons betreft de sleutel tot succes.

Claim een gratis proefweek

Je weet inmiddels: afvallen na je 50e is misschien niet makkelijk, maar absoluut mogelijk. En dus moet je alles op alles zetten om je streefgewicht te behalen. Het vereist discipline, motivatie én de nodige kennis. Wie dus de stap wil zetten naar een betere versie van zichzelf, doet er goed aan dat onder begeleiding te doen. Niet alleen zodat je je streefgewicht behaalt en behoudt, maar ook zodat je verantwoord en veilig te werk gaat. Daarom bieden we nu tijdelijk een gratis proefweek aan van ons Fit for Life-programma. Zo maak je vrijblijvend kennis met ons en bepaal je na een week zelf of je door wilt gaan. Vul hier je gegevens in. We nemen zo snel mogelijk contact op om een intakegesprek in te plannen op een moment dat jou het beste uitkomt.

Gratis Proefweek

Afvallen na je 50e

Natuurlijk kun je ook afvallen als je de vijftig bent gepasseerd. Met onze programma’s en persoonlijke begeleiding gebeurt na je vijftigste afvallen op een effectieve en gezonde manier. Wij bieden compleet op maat gemaakte programma’s en geven een honderd procent resultaatgarantie voor de doelen die je hebt bepaald. Bovendien boek je blijvend resultaten. Bij ons draait het niet alleen om calorieën verbranden. Wij trekken het breder en hebben ook focus en mental coaching. Dit resulteert in een permanente verandering naar een gezonde levensstijl.

Hoe na je vijftigste afvallen?

Samen met ons stel je een plan van aanpak op. Dit gebeurt op basis van jouw persoonlijke doelen. Afvallen is een goed voorbeeld van een persoonlijk doel. In samenspraak met je personal trainer werk je dit verder uit. Dit gebeurt aan de hand van de volgende pijlers:

  • Voeding
  • Beweging
  • Mindset en Coaching

 

Voeding is enorm belangrijk om af te vallen. Iedere week stelt een voedingsconsulent een voedingsschema op, waardoor je het juiste aantal calorieën binnenkrijgt. Dit schema is afgestemd op jouw doelen en lichaam. Iedere week is er een weegmoment om het voedingsschema te bepalen.

Mental coaching

Na je vijftigste afvallen vergt doorzettingsvermogen, omdat je lichaam niet meer zo is als de jaren daarvoor. Jouw personal trainer daagt je iedere training uit tot het uiterste te gaan. Tijdens mental coachingsessies ligt de focus op je gedachten en mindset, waardoor jij leert je gedachten de baas te worden en je meer invloed krijgt op je lichaam.

Lees meer

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Facebook
Twitter
LinkedIn
10
29 november 2022
Studio Best
10
19 september 2022
Studio Oegstgeest

Meer over dit onderwerp

Sporten in de ochtend; zelfs als je geen vroege vogel bent
Sporten tijdens zwangerschap: ja! 5 adviezen om verantwoord te blijven bewegen
Het aanbod van sporten in groepsverband

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen