Al meer dan 17.000 Nederlanders fitter, gezonder en gelukkiger gemaakt

Afvallen van buikvet doe je met deze tips

Afvallen van buikvet doe je met deze tips

Buikvet: het is voor veel mensen dé grootste ergernis in hun afvalstrijd. Maar helaas kun je met afvallen en sporten niet aan één specifiek lichaamsdeel werken. Het afvallen van buikvet gaat dan ook gepaard met meer bewegen en gezonder eten. Wij delen de beste tips met je, zodat je eindelijk kunt afvallen, en afscheid kunt nemen van je buikvet.

Het verliezen van buikvet ziet er niet alleen mooier uit, het is ook nog eens heel gezond. Want waar vet zich meestal net onder de huid opslaat, verzamelt buikvet zich ook rond spieren en organen. En dit verhoogt het risico op diabetes en hart- en vaatziekten.

Tips voor het afvallen van buikvet

De beste manier om buikvet te verbranden, is om meer calorieën te verbranden dan dat je per dag inneemt. En om te voorkomen dat je urenlang moet trainen, zetten wij de meest effectieve oefeningen voor je op een rijtje. Zo verbrand je de meeste calorieën, in een zo kort mogelijke tijd.

1. HIIT
High Intensity Interval Training (HIIT) is een work-out waarbij je door middel van intervaltrainingen veel intensieve inspanning levert in een korte tijdsduur. Je wisselt deze intensieve oefeningen af met minder zware oefeningen of rust. Op zoek naar passende tips voor HIIT-workouts om thuis af te vallen en buikvet te verliezen? Die vind je op YouTube.

2. Kettlebell swing
Zet je voeten niet iets breder dan schouderbreedte en houd een kettlebell met twee handen vast. Houd je armen gestrekt voor je en beweeg je heupen naar achteren, buig licht door je knieën en houd je rug recht. Zwaai de kettlebell door je benen naar achteren, strek je benen en zwaai de kettlebell vervolgens naar voren tot schouderhoogte. Duw daarbij je heupen naar voren. Zodra je rechtop staat span je je bil- en buikspieren aan. Herhaal vijf keer. Neem hierna twintig seconden rust. Doe drie van deze sets.

3. Burpees
Ga op je knieën zitten en neem de push-up houding aan. Zorg dat je hierbij je buikspieren aanspant en je lichaam als het ware een rechte lijn vormt. Spring zodra je stabiel staat met je voeten richting je handen en duw jezelf met de kracht uit je benen omhoog. Spring daarbij in de lucht en houd je armen hoog. Wanneer je weer landt, plaats je je handen weer voor je op de grond en kom je terug in de push-up houding. Probeer zoveel mogelijk juiste burpees binnen een minuut te doen, neem 30 seconden rust en herhaal drie keer.

4. Battle ropes
Pak een zwaar touw en leg deze om een paal of ander stevig object. Pak in beide handen een uiteinde van het touw vast en ga in een diepe squat houding staan. Span je rug- en buikspieren aan en beweeg je polsen op een hoog tempo op een neer, waardoor er ‘golven’ ontstaan in het touw. Zorg ervoor dat je de rest van je lichaam hierbij stilhoudt. Houd dit een minuut lang vol. Neem 30 seconden rust, en herhaal deze oefening nog twee keer. Houd je het langer dan een minuut vol? Ga dan zo lang mogelijk door!

5. Box jumps
Ga voor een box staan en neem een diepe squathouding aan. Strek beide armen naar achter en zet jezelf vervolgens zo hard mogelijk af met beide benen. Zwaai hierbij je armen mee naar voren om momentum te creëren. Land vervolgens met beide voeten plat op de kist en zak licht door je knieën om de sprong op te vangen. Stap daarna van de kist en herhaal de oefening tien keer. Neem daarna een minuutje rust en doe dit in totaal drie sets.

Persoonlijke begeleiding en tips voor afvallen van buikvet

Bij het afvallen van buikvet komt een hele hoop kijken. De manier van trainen en de oefeningen die je uitvoert spelen hierbij, naast de juiste voeding, een grote rol. Met het Fit for Life-programma van Personal Fitness Nederland krijg je persoonlijke begeleiding en tips om de strijd tegen buikvet aan te gaan. Zo ontvang je onder andere voedingsschema’s en personal training op maat. Ook staat er een mental coach voor je klaar, die helpt bij het overwinnen van fysieke en mentale uitdagingen. Kom je kennismaken in één van onze studio’s? Probeer het programma een week gratis en vrijblijvend uit. En neem afscheid van je lovehandles.

Gratis Proefweek

Afvallen buikvet tips

Wil je afvallen en ben je op zoek naar buikvet tips? Wij helpen je graag! Personal Fitness Nederland kan je tips geven over afvallen en het verbranden van buikvet. Behalve dat kunnen wij jou ook persoonlijk begeleiden en helpen om persoonlijk doelen te realiseren. Het kwijtraken van buikvet is veel meer dan alleen zoveel mogelijk calorieën verbranden. Onze coaches weten precies hoe ons complexe lichaam in elkaar steekt en wat er allemaal bij komt kijken bij het kwijtraken van buikvet.

Voeding belangrijk

Onze coaches kunnen met jou een plan van aanpak maken die volledig is gebaseerd op jouw persoonlijke doelen. Het uiteindelijke plan van aanpak wordt toegespitst op drie belangrijke pijlers:

  • Voeding
  • Beweging
  • Mindset en Coaching

 

Voeding speelt een belangrijke rol in het plan van aanpak. Iedere week heb jij een weegmoment en bepaalt het gewicht het wekelijkse voedingsschema. Een voedingsconsulent stelt dit wekelijks voor je samen. Het voedingsschema voorziet erin dat je dagelijks het juiste aantal calorieën binnenkrijgt.

Honderd procent resultaatgarantie

Daarnaast is je personal trainer bezig met beweging, coaching en mindset. Tijdens trainingen en coachingsessies word je fysiek en mentaal uitgedaagd en haal je het uiterste uit jezelf. Dankzij de coachingsessies kom je beter in je vel te zitten en ervaar je minder stress. Je wordt de baas over je gedachten en krijgt meer invloed op je eigen lichaam. Ook krijg je tips over afvallen en het kwijtraken van buikvet. Voor ons programma geven wij een honderd procent resultaatgarantie voor je persoonlijke doelen.

Lees meer

geschreven door

Jos
Oprichter Personal Fitness Nederland / Fysiotherapeut

Deel deze blog

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Meer over dit onderwerp

Kun je met lopen afvallen?
Afvallen 50+: 4 tips waarmee het wél lukt
Het waarom en hoe van afvallen op 60+ jarige leeftijd

Dit is jouw moment!

Wil jij ook fitter, gezonder en gelukkiger worden? Dan is dit jouw moment! Laat het niet uit je vingers glippen