Afvallen (boven)benen

Het is een typisch vrouwenprobleem; te zware bovenbenen. Niet zo gek, want het hormoon oestrogeen – rijkelijk aanwezig in het vrouwenlichaam – maakt dat het lichaam daar vaak relatief veel vet opslaat. Ook in het mannelijk lichaam is sprake van oestrogenen, maar daar gaat het om lagere concentraties. Slanke benen zijn voor vele vrouwen een ideaal dat ze nooit bereiken. Toch kun je zelf invloed uitoefenen. Door het trainen van je bovenbeenspieren in een van onze studio’s, door gezond te eten en geduld te hebben, bijvoorbeeld.
 

Te dikke bovenbenen?

Voeding, beweging en tekorten aan voedingsstoffen zijn allemaal van invloed op je hormoonhuishouding. Zo ook op oestrogenen; vrouwelijk geslachtshormoon. Ongezonde voeding en een inactieve leefstijl kunnen ervoor zorgen dat jouw hormonen uit balans raken. Een mogelijk gevolg is dat die oestrogenen vetopslag op jouw billen en benen bewerkstelligen.

Al is een zogenaamd high gap slechts aan enkelen besteed, er zijn mogelijkheden te over om ervoor te zorgen dat het gewicht van jouw bovenbenen afneemt waardoor ze dus slanker en gezonder worden. Wij zetten wat tips voor je onder elkaar af te vallen rondom je (boven)benen.


 

Tip 1 afvallen benen: doe aan krachttraining

Afvallen rond je bovenbenen is mogelijk aan de hand van krachttraining. Vrouwen zijn vaak huiverig voor sporten met gewichten uit angst voor enorme spieren, maar zo’n vaart loopt dat niet. Vrouwen maken minder testosteron aan dan mannen en dus gaat spiergroei een stuk minder hard dan bij de mannelijke sportschoolgangers. Wees niet bang voor een beetje krachtpatsen dus!

Niet alleen vergroot jij met krachttraining jouw bovenbeenspieren en verbrand je daarmee meer vet, ook in rust. Bewegen stimuleert ook de doorbloeding en spierfunctie in je benen, wat vochtafdrijvend werkt. Een kettlebelltraining is een goede manier om vet te verbranden en je spieren te trainen. Ook squats, deadlifts en lunges zijn effectief; allemaal oefeningen die meerdere en grotere spiergroepen worden aangesproken. Optimaal effect dus.
 

Tip 2 afvallen benen: Vergeet cardiotraining niet

Ook andere vormen van beweging zijn goed als je wilt dat je bovenbenen afvallen. Door cardio, zwemmen en wandelen kun je – in combinatie met de juiste voeding – je gehele lichaam doen afslanken; óók je bovenbenen dus. Maar je kunt ook een stap verder gaan en aan de hand van een helling sporten; heuvelop wandelen, flink traplopen of de loopband een aantal graden kantelen om omhoog te rennen. Je zult het niet alleen voelen in je benen, maar na verloop van tijd ook zien!

Welke vorm van beweging je ook kiest: beweeg de hele dag door. Niet alleen in de sportschool, maar ook op school, op je werk of tijdens het boodschappen doen. Neem de trap in plaats van de lift, neem de fiets in plaats van de auto en zet een timer om gedurende de dag zo nu en dan op te staan en je benen te strekken. Zo train je ongemerkt meteen je beenspieren. Het kan niet tippen aan een sportschoolsessie, maar het is wel een eenvoudig begin!
 

Tip 3 afvallen benen: Pas je voeding aan

Bewegen is ontzettend belangrijk wil je jouw bovenbenen aanpakken. Maar met de verkeerde voeding kun je sporten wat je wilt; het resultaat zal niet afdoende zijn. Gezonde voeding is key bij het doen afvallen van je benen. Maar ga nu niet meteen drastisch minderen qua voeding. Of een crashdieet volgen. Want alleen afvallen streeft z’n doel voorbij. Dan heb je dadelijk enkel nog magere latten. Wil je jouw bovenbenen ook in model brengen, dan hebben jouw spieren ook bepaalde voedingsstoffen nodig.

Eiwitten bijvoorbeeld, zijn een belangrijke bron van mooie benen. Niet alleen verzadigt het goed, ze zijn ook de basis van jouw spieren en zijn nodig voor de aanmaak van extra spierweefsel. Het blijft overigens noodzakelijk om te sporten voor spieropbouw; met enkel een hoop eiwitten eten kom je er niet…
 

Tip 4 afvallen benen: Stabiliseer de hormoonhuishouding

Wat goed is om te weten, is dat roken, alcoholgebruik en stress van invloed zijn op de aanmaak van oestrogeen. Hoe meer oestrogeen, hoe meer vet er rond de benen en billen opgeslagen kan worden, dus je begrijpt waar we naartoe willen… 

Wil jij aan jouw bovenbenen werken, maar zie je door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer? Wij helpen je graag in een van onze studio’s. 
 

JA! Ik wil graag meer (start)INFO ontvangen!

Wil je graag iets doen aan het overgewicht? Vul dan het onderstaand formulier ↓ in en wij bellen jou binnen 1 werkdag op om jouw vragen te beantwoorden. Ook kan de coach een afspraak met je inplannen en je alles vertellen over de gratis proefweek waar je kind geheel vrijblijvend gebruik van mag maken.

  • * velden zijn verplicht.

* Personal Fitness Nederland doet geen garanties tot een exact resultaat. Resultaten kunnen altijd variëren van persoon tot persoon.

 

Maak kennis met ons door een Gratis Proefweek

Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat je misschien eerst wilt kijken of het bevalt. Vandaar dat wij een gratis proefweek aanbieden. Op deze manier kun je ongedwongen en vrijblijvend kennis maken met één van onze personal trainers. Vul onderstaand formulier compleet in om in contact te komen. Je maakt in deze week o.a. kennis met jouw personal trainer en krijgt een gratis intake met advies én metingen.

Vind jouw vestiging & ontvang een gratis proefweek!

Naar de 80 vestigingen binnen Nederland!

Laat je inspireren

Klantervaringen

Dankzij Personal Fitness Nederland heb ik weer een gezonde levensstijl en zijn mijn klachten verdwenen!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen

Mijn lichamelijke klachten zijn helemaal verdwenen en ik voel me weer topfit!

lees meer klantervaringen

Klantervaringen

Ik ben weer fit, sterk, energiek en heb een compleet nieuwe levensstijl dankzij Personal Fitness Nederland!

lees meer klantervaringen

Onze Awards

De personal trainers van Personal Fitness Nederland hebben vier jaar op rij de Beste Personal Trainer Award gewonnen!

Best personal trainer awards

Tevredenheid Personal Fitness Nederland

Dit cijfer is gebaseerd op beoordeling van onze leden, die hun ervaring hebben gedeeld.

9,2
Sitemap Cookies Privacy Disclaimer Informatiecentrum